وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
dan bahwa (yang Kami perintahkan ini) adalah jalanKu yang lurus, maka ikutilah dia, dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), karena jalan-jalan itu mencerai beraikan kamu dari jalanNya. Yang demikian itu diperintahkan Allah agar kamu bertakwa (al-an'Aam 6:153)

Ibadah korban hari raya pertama - 4 ekor lembu di Surau al-Falah

>> Friday, November 27, 2009

Ibadah korban 4 ekor lembu hari raya aidil-adha tahun ini, 1430H, alhamdulillah telah selamat dijalankan pada hari raya pertama.  Majlis tersebut telah diketuai oleh pengerusi surau, Hj Azizan.  Jamuan sup tulang dan gear-box, masakan Abu Aiman, diadakan selepas solat asar dan isya'.  
InsyaAllah, besok hari raya kedua, 21 ekor kambing pula akan ditumbangkan.  Majlis ini diketuai Ust Ibrahim dengan bantuan Hj Azizan serta sahabat-sahabatnya.  Semua di sekitar Surau al-Falah dan kawasan berdekatan dijemput membantu penyembelihan serta jamuan kari kambing dan kepala kambing.  Masakan kari kambing diketuai Abu Aiman, manakala kepala akan dimasak oleh Ust Abd Rahman Cangkat.

Gambar-gambar yang sempat dirakam pada hari pertama.  Abu Mus'ab dan Abu Aiman tak tahu kemana.. gambar mereka tak sempat diambil.

Terpaksa tarik ekor untuk dijatuhkan!



Hj Rahman Bulan jr., tukang sembelih




Tukang lapah dan tukang potong siap dgn apron berbunga!



Hj Azizan gembira melayan ahli jemaah

0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP